Sarah Chatrioui | Penningmeester

Sarah Chatrioui werkt in de financiële sector. Zij is een vrije vogel in de stad Amsterdam die veel van haar stad houdt.  Een paar jaar geleden maakte zij een reis die praktisch haar leven heeft veranderd. Door die reis is zij waar zij vandaag hoort te zijn volgens haar. Met een groep onbekenden ging zij naar een uitwisselingsproject in Turkije. Helemaal uit haar comfortzone. Jarenlang liep zij met een groot vraagteken. Zij wist namelijk niet wat haar ultieme doel was. Na die reis heeft zij deze gevonden. Verbinding! Haar doel in het leven is om mensen met elkaar te verbinden. Waarom? Zij gelooft dat verbinding van groot belang is voor de mens op deze wereld. ‘Zonder elkaar redden we het niet.’  Eenmaal terug in Nederland heeft zij haar dromen mogen waarmaken. Zij wilde haar bijdrage leveren om de mensen op de wereld te verbinden. Haar leven is sinds die dag een grote ontdekking. Haar advies naar iedereen daar in de wereld. Stap uit je comfortzone en bega die avontuur. Je zal niet teleurgesteld worden!

Ilias Zian | Voorzitter

Ilias Zian is museoloog, cultureel adviseur en houdt zich bezig met de vraagstukken rondom inclusie. Intercultureel werken en publieksgericht programmeren zijn belangrijke kernwaarden van zijn werk. In het Europees project RICHES onderzocht hij de link tussen de praktijk van erfgoed instellingen en de persoonlijke betekenis en ervaring van erfgoed, in de context van identiteitsvorming en sociale cohesie. Hij was initiatiefnemer van de eerste Marokkaanse Boot tijdens de Pride Amsterdam, hiervoor werd hij genomineerd als Amsterdammer van het Jaar. Hij werkt als programmeur kunst en cultuur en tentoonstellingen bij de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA). Nevenfuncties omvatten: Bestuurslid Salon de Museologie, Bestuurslid ArcheoHotSpots en adviseur van het Mondriaanfonds.

Sara Kapika | Secretaris

Sara Kapika heeft Neurowetenschappen en Filosofie op de VU gestudeerd. Tijdens haar studie en werk heeft ze onderzocht hoe kinderen en jongeren leren en denken, en hoe het onderwijs in Nederland verbeterd kan worden. Het ontdekken en gebruiken van je eigen creativiteit speelt een belangrijke rol tijdens je schoolperiode en daarna. Je kunt bijvoorbeeld ontdekken wat jou echt motiveert, en wat goed bij je past tijdens een stage of bijbaan. Hierdoor kan duidelijk worden welke toekomstkansen er voor jou zijn. Om bij te dragen aan deze kansen van jongeren in Nieuw-West is zij actief geworden bij Stichting Zichtbaar. Als bestuurslid zal zij de stichting helpen om haar visie voor jongeren in praktijk te brengen.